ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ KNOW YOUR CUSTOMER ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;
Μέσω του Know your Customer οι πολίτες θα μπορούν να
επικαιροποιήσουν στοιχεία που χρειάζεται η τράπεζα τους μέσω των μητρώων του
Δημοσίου, δίχως να απαιτείται να πάνε σε υποκατάστημα, να καταθέσουν
οποιοδήποτε έγχαρτο πιστοποιητικό, ή να υποβληθούν σε κάποια γραφειοκρατική
διαδικασία. Η ενημέρωση γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, εξαλείφοντας άκοπα
την ταλαιπωρία που ενέχει η τακτική επικαιροποίηση στοιχείων. Η νέα αυτή
διαδικασία -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- όχι απλά καταργεί
τη γραφειοκρατία, αλλά προστατεύει ακόμα πιο αποτελεσματικά τα προσωπικά μας
δεδομένα.
Έχει, ωστόσο, και ένα έντονο αναπτυξιακό πρόσημο, καθώς απλοποιεί το άνοιγμα
και τη διαχείριση των τραπεζικών λογαριασμών, διευκολύνοντας τους απλούς
καταθέτες, τους επιχειρηματίες, αλλά και κάνοντας πιο εύκολη τη δουλειά
των υπαλλήλων των τραπεζών.
Πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό βήμα από τα πολλά τα οποία έγιναν μέσα στην πανδημία, φέρνοντας τη χώρα πιο κοντά στη νέα εποχή. Όπως δείχνει εξάλλου και η εμπειρία του gov.gr, το οποίο πριν από λίγο συμπλήρωσε ένα χρόνο ζωής, αλλά όπως απέδειξε και η άρτια ψηφιακή οργάνωση των εμβολιασμών, η τεχνολογία μπορεί να γίνει σύμμαχος του πολίτη, αλλά και μέσο ανάπτυξης της οικονομίας. Τα βήματα -όπως προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός- θα συνεχιστούν σε όλους τους τομείς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ένα μεγάλο μέρος των δράσεων που θα χρηματοδοτήσει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» αφορούν ακριβώς τη συνέχιση αυτής της ψηφιακής μετάβασης.